„…a mi zsebkendőinket még az unokáink is örökölhetik…” Subai Orsolya ( Blessyou )
A Blessyou márkanév mögött egy budapesti családi vállalkozás, és majdnem tíz év fejlesztő munka áll – eddig. Subai Orsi – a hazai modern, design textilzsebkendők megálmodója és tervezője hosszútávon gondolkodik: kedvencei a pamut zsepik, melyek mindig kéznél vannak, nem csak egyszer használatosak, ráadásul nagyon vagány mintákban pompáznak. Emellett kapunk tőle remek tippeket adventre és Mikulás-várásra is… Egészségünkre!
Milyen út vezetett a textilzsebkendők és -szalvéták készítéséig?
Rengeteget varrtam már lánykoromban és azóta is; ezek között voltak különlegesebb dolgok – kanapé újrakárpitozásától a motoros lábszárvédőn át a plüss farkas és szifakamajom kezeslábasig, rugdalózóig. De a legnagyobb bevállalás az a saját esküvői ruhám volt. Az alkotási vágy a gyerekeink megszületése után is nagyon meghatározó maradt. A textilzsebkendő ötlete pedig sok évvel ezelőtt, külföldön járva kezdődött. Azt láttam, hogy ott nemcsak, hogy a reneszánszukat élik ezek a termékek, de olyan – szó szerint is – sokszínű a kínálat, amilyet akkor Magyarországon elképzelni sem tudtam volna. Innentől a cél világos volt: ezt itthon is meg kell teremtenünk! Így kezdődött tehát, közel 10 évvel ezelőtt…
Miért pont BlessYou lett a márkanév?
Ha teljesen őszinte akarok lenni, akkor az egyik szempont éppen a Meskához kapcsolódik: ugyanis az oldalhoz csatlakozáshoz egy ékezet nélküli, rövid kifejezést kellett választani. Komolyra fordítva a szót: a „Bless you” angolul annyit tesz, hogy „Egészségedre!” Ez elég találónak bizonyult, textilzsepi lévén; de ezen túl, maga az „áldás” – mint a szó eredeti jelentése -számomra sokkal kiterjedtebb vonatkozásban is benne van a márkánkban. A munkánkkal, termékeinkkel, és a vásárlóinkkal való kapcsolatunkban szintén igyekszünk ezt minél inkább közvetíteni.