MESKA Blog

A termékcsomagolás az egyik leghatékonyabb marketingeszköz!

Hasznos tippek termékcsomagoláshoz

2022.05.05.

Ha először találkozunk valakivel, első benyomásunkat alapvetően befolyásolja a személy külső megjelenése. Így van ezt a termékeknél, a termék csomagolásánál is: a vásárló először a külcsín, azaz a csomagolás alapján alkot véleményt. Tudod, hogy eladóként ilyenkor mennyi időd van elnyerni a bizalmát és megragadni a figyelmét? Csupán néhány tized (!) másodperced! Cikkünkben részletesen kifejtjük, mit értünk egyedi „kibontási élmény” alatt, rámutatunk arra is, hogy miért fontos ez, valamint bemutatjuk, hogyan érhetjük el azt a bizonyos „wow” élményt az egyedi csomagolás segítségével.

A csomagolás két legfőbb funkciója

A csomagolás egyik fő funkciója a védelem, vagyis, hogy megvédje a terméket a külső behatásoktól, a másik a figyelemfelkeltés, a lenyűgözés. Egy felmérés szerint a fogyasztók 52 százaléka valószínűsíti, hogy ismételten vásárol egy olyan webáruházból, amely esztétikus, különleges, „wow” hatást keltő csomagolásban szállítja a termékeit. Vagyis a termékcsomagolás egy erőteljes kommunikációs médium, mely helyetted beszél, üzen, a márkád részét képezni, épp úgy, mint például a logód.

Fontos tehát, hogy minden lehetőséget megragadj, hogy jobb és több légy a konkurenseknél! El kell érned, hogy maga a csomagolás olyan élményt nyújtson a vásárlónak, ami túlmutat magán a terméken! Éreztetned kell a vevővel, hogy valami különleges dolognak a részese!

Forrás: freepik.com

Miért fontos a csomagolás?

  • Mert a csomagolás hatással van a vásárlói attitűdre és fogyasztói viselkedésre
  • Mert visszatérő és új vásárlókat egyaránt bevonzhatsz vele (lehet, hogy valakinek annyira tetszik a csomagolásod, hogy mielőtt kibontaná, lefotózza, és felteszi a közösségi oldalára. Kell ennél jobb mund reklám?)
  • Mert pozitív képet alakíthatsz ki vállalkozásodról. Profinak fogsz tűnni, bizonyítod a vásárló felé a rátermettségedet és a helyedet a piacon.
  • Mert növelheted bevételeidet

Milyen a megnyerő csomagolás?

  • Strapabíró, nem ázik el, védi a tartalmát a szennyeződéstől, az ütéstől, a rázkódástól
  • Kreatív a kivitelezése
  • Ellátja a vevőt a megfelelő információkkal

Mi kerülhet bele a csomagolásba? Mibe csomagoljuk a terméket?

  • Doboz
  • Légbuborékos boríték (Ez praktikus kisebb csomag küldése esetén. A belseje buborékokkal van ellátva, így megvédi a benne található terméket a sérüléstől). 
  • Selyempapír
  • Hagyományos töltő- és párnázó anyagok (pl. hungarocell, habszivacs, habosított fólia)
  • Kreatív töltőanyagok (pl. fagyapot, térkitöltő hab, illatosított szalagok, aprított papír, faforgács)

Ajándék a csomagolásban?! Csak bátran!

A Meska vásárlói nagyon tudnak örülni, ha a csomagolásban apró ajándékot találnak. Ezzel a „trükkel” szinte biztos, hogy megnő feléd a bizalmuk, megjegyeznek, „bevésődsz” nekik. Az apró meglepetés lehet

kézzel írt, személyre szóló köszönőkártya,

termékminta,

dekoráció

kis méretű kézműves termék,

vagy névjegykártya (meskás közösségi megosztásra is biztathatod vele a vásárlót, de legyen rajta minden fontos elérhetőséged, a design-ja álljon összhangban Meska boltod fejlécével, stílusával, és ne feledd az örök szabályt: a kevesebb néha több!)

Ha még szeretnél egy kis pluszt belevinni

  • Határozd meg a stílusodat! Letisztult? Romantikus? Extravagáns? Retró? Akármilyen stílusban is alkotsz, akármilyen stílus is passzol a személyiségedhez, a csomagolásnak összefüggésben kell lennie a termékeiddel, ami jelenti a szín- és anyaghasználatot, valamint az esztétikai megoldásokat. Használhatsz saját, nyomtatott ragasztószalagot, matricát, felfűzhető címkét, termékre varrt lógót (utóbbi módszerrel a járókelők is megtudják, hogy ki készítette például azt a gyönyörű táskát 🙂 )
  • Gondolkodj „zöldben”! Az újrahasznosított anyagokból készült csomagolással a környezettudatosságodat is hangsúlyozhatod, ami sok vevőnél biztos, hogy plusz pont! Csomagolhatsz szép színes kendőbe is a zero waste jegyében, és akkor már meg is van az apró ajándék a termék mellé.

A betűtípus is hat a vásárló tudatalattijára

Az Innsbrucki Egyetem kutatói több lépésben vizsgálták, hogy mennyire befolyásolja a vásárlási hajlandóságot a terméken használt betűtípus. Ehhez kétféle betűtípussal készítették el egy-egy termék designját. A termékekről fotókat mutattak, amik teljesen megegyeztek, egy apró részletet leszámítva. Az egyiken egy egyszerű, gépírásra hasonlító betűtípus állt, míg a másikon egy olyan, ami az emberi kézírásra emlékeztetett.

Ezt követően felmérték, hogy melyik terméket hányan választják. A kézírásosra sokkal többen tették le a voksukat, mint az egyszerű nyomtatott társára! A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy az emberi kézírásra emlékeztető betűtípus tudattalanul is azt a gondolatot kelti bennünk/ a vásárlókban, hogy annak a terméknek egy kicsit több köze van az emberi munkához, a kézművességhez, mint a rideg gépelt betűknek.

Fotó: Roland Schroll, Benedikt Schnurr, Dhruv Grewal / Journal of Consumer Research

Ezeket a hibákat NE kövesd el!

× Túl sok csomagoló- vagy térkitöltő anyagot használsz

× Egy pár fülbevalót, vagy más kis méretű terméket teljesen felesleges méterszer méteres papírdobozba helyezel, és körbeöntöd térkitöltő habbal

× Úgy becsomagolod a terméked, hogy lehetetlenség kibontani

A termékvédelem nem azt jelenti, hogy két guriga ragasztószalaggal úgy körbetekered a dobozt, hogy aztán a vásárló a tűzoltókat kell riassza segítségül a kibontáshoz! A túlcsomagolással, a túlbiztosítással csak azt éred el, hogy a vásárló fizikailag és idegileg is elfárad, mire odajut, hogy végre kivehesse a dobozból a terméket. Egy fáradt embertől nem lehet elvárni, hogy bárminek is túlzottan örüljön.

Amikor a vásárló elveszti a türelmét Forrás: istockphoto, damaged crumpled postal cardboard box

Összegzés

Ne feledd tehát, hogy igenis érdemes egy kicsit befektetned a csomagolásba, a csomagolóanyagokba, hiszen a vásárló a termék kinézete, csomagolása, színe, minősége alapján véleményt alkot rólad és a munkádról! Kicsit olyan ez, mint a Tinder: ha rossz az első benyomás „balra fognak húzni”. Mindenképpen szánj időt arra, hogy átgondolod, mit tehetnél azért, hogy e téren is egyedi élményt nyújts a vásárlóknak!

Sikeres meskázást és sok elégedett vásárlót kívánunk!

Sz.: Jónás Ágnes_Meskacsapat