A termékcsomagolás az egyik leghatékonyabb marketingeszköz!
Hasznos tippek termékcsomagoláshoz
2022.05.05.
Ha először találkozunk valakivel, első benyomásunkat alapvetően befolyásolja a személy külső megjelenése. Így van ezt a termékeknél, a termék csomagolásánál is: a vásárló először a külcsín, azaz a csomagolás alapján alkot véleményt. Tudod, hogy eladóként ilyenkor mennyi időd van elnyerni a bizalmát és megragadni a figyelmét? Csupán néhány tized (!) másodperced! Cikkünkben részletesen kifejtjük, mit értünk egyedi „kibontási élmény” alatt, rámutatunk arra is, hogy miért fontos ez, valamint bemutatjuk, hogyan érhetjük el azt a bizonyos „wow” élményt az egyedi csomagolás segítségével.
A csomagolás két legfőbb funkciója
A csomagolás egyik fő funkciója a védelem, vagyis, hogy megvédje a terméket a külső behatásoktól, a másik a figyelemfelkeltés, a lenyűgözés. Egy felmérés szerint a fogyasztók 52 százaléka valószínűsíti, hogy ismételten vásárol egy olyan webáruházból, amely esztétikus, különleges, „wow” hatást keltő csomagolásban szállítja a termékeit. Vagyis a termékcsomagolás egy erőteljes kommunikációs médium, mely helyetted beszél, üzen, a márkád részét képezni, épp úgy, mint például a logód.
Fontos tehát, hogy minden lehetőséget megragadj, hogy jobb és több légy a konkurenseknél! El kell érned, hogy maga a csomagolás olyan élményt nyújtson a vásárlónak, ami túlmutat magán a terméken! Éreztetned kell a vevővel, hogy valami különleges dolognak a részese!
Miért fontos a csomagolás?
- Mert a csomagolás hatással van a vásárlói attitűdre és fogyasztói viselkedésre
- Mert visszatérő és új vásárlókat egyaránt bevonzhatsz vele (lehet, hogy valakinek annyira tetszik a csomagolásod, hogy mielőtt kibontaná, lefotózza, és felteszi a közösségi oldalára. Kell ennél jobb mund reklám?)
- Mert pozitív képet alakíthatsz ki vállalkozásodról. Profinak fogsz tűnni, bizonyítod a vásárló felé a rátermettségedet és a helyedet a piacon.
- Mert növelheted bevételeidet
Milyen a megnyerő csomagolás?
- Strapabíró, nem ázik el, védi a tartalmát a szennyeződéstől, az ütéstől, a rázkódástól
- Kreatív a kivitelezése
- Ellátja a vevőt a megfelelő információkkal
Mi kerülhet bele a csomagolásba? Mibe csomagoljuk a terméket?
- Doboz
- Légbuborékos boríték (Ez praktikus kisebb csomag küldése esetén. A belseje buborékokkal van ellátva, így megvédi a benne található terméket a sérüléstől).
- Selyempapír
- Hagyományos töltő- és párnázó anyagok (pl. hungarocell, habszivacs, habosított fólia)
- Kreatív töltőanyagok (pl. fagyapot, térkitöltő hab, illatosított szalagok, aprított papír, faforgács)
Ajándék a csomagolásban?! Csak bátran!
A Meska vásárlói nagyon tudnak örülni, ha a csomagolásban apró ajándékot találnak. Ezzel a „trükkel” szinte biztos, hogy megnő feléd a bizalmuk, megjegyeznek, „bevésődsz” nekik. Az apró meglepetés lehet
kézzel írt, személyre szóló köszönőkártya,
kis méretű kézműves termék,
vagy névjegykártya (meskás közösségi megosztásra is biztathatod vele a vásárlót, de legyen rajta minden fontos elérhetőséged, a design-ja álljon összhangban Meska boltod fejlécével, stílusával, és ne feledd az örök szabályt: a kevesebb néha több!)
Ha még szeretnél egy kis pluszt belevinni…
- Határozd meg a stílusodat! Letisztult? Romantikus? Extravagáns? Retró? Akármilyen stílusban is alkotsz, akármilyen stílus is passzol a személyiségedhez, a csomagolásnak összefüggésben kell lennie a termékeiddel, ami jelenti a szín- és anyaghasználatot, valamint az esztétikai megoldásokat. Használhatsz saját, nyomtatott ragasztószalagot, matricát, felfűzhető címkét, termékre varrt lógót (utóbbi módszerrel a járókelők is megtudják, hogy ki készítette például azt a gyönyörű táskát 🙂 )
- Gondolkodj „zöldben”! Az újrahasznosított anyagokból készült csomagolással a környezettudatosságodat is hangsúlyozhatod, ami sok vevőnél biztos, hogy plusz pont! Csomagolhatsz szép színes kendőbe is a zero waste jegyében, és akkor már meg is van az apró ajándék a termék mellé.
Furoshiki ajándékcsomagoló kendő Ajándékcsomagoló kendő zero waste jegyében Furoshiki ajándékcsomagoló kendő
A betűtípus is hat a vásárló tudatalattijára
Az Innsbrucki Egyetem kutatói több lépésben vizsgálták, hogy mennyire befolyásolja a vásárlási hajlandóságot a terméken használt betűtípus. Ehhez kétféle betűtípussal készítették el egy-egy termék designját. A termékekről fotókat mutattak, amik teljesen megegyeztek, egy apró részletet leszámítva. Az egyiken egy egyszerű, gépírásra hasonlító betűtípus állt, míg a másikon egy olyan, ami az emberi kézírásra emlékeztetett.
Ezt követően felmérték, hogy melyik terméket hányan választják. A kézírásosra sokkal többen tették le a voksukat, mint az egyszerű nyomtatott társára! A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy az emberi kézírásra emlékeztető betűtípus tudattalanul is azt a gondolatot kelti bennünk/ a vásárlókban, hogy annak a terméknek egy kicsit több köze van az emberi munkához, a kézművességhez, mint a rideg gépelt betűknek.
Ezeket a hibákat NE kövesd el!
× Túl sok csomagoló- vagy térkitöltő anyagot használsz
× Egy pár fülbevalót, vagy más kis méretű terméket teljesen felesleges méterszer méteres papírdobozba helyezel, és körbeöntöd térkitöltő habbal
× Úgy becsomagolod a terméked, hogy lehetetlenség kibontani
A termékvédelem nem azt jelenti, hogy két guriga ragasztószalaggal úgy körbetekered a dobozt, hogy aztán a vásárló a tűzoltókat kell riassza segítségül a kibontáshoz! A túlcsomagolással, a túlbiztosítással csak azt éred el, hogy a vásárló fizikailag és idegileg is elfárad, mire odajut, hogy végre kivehesse a dobozból a terméket. Egy fáradt embertől nem lehet elvárni, hogy bárminek is túlzottan örüljön.
Összegzés
Ne feledd tehát, hogy igenis érdemes egy kicsit befektetned a csomagolásba, a csomagolóanyagokba, hiszen a vásárló a termék kinézete, csomagolása, színe, minősége alapján véleményt alkot rólad és a munkádról! Kicsit olyan ez, mint a Tinder: ha rossz az első benyomás „balra fognak húzni”. Mindenképpen szánj időt arra, hogy átgondolod, mit tehetnél azért, hogy e téren is egyedi élményt nyújts a vásárlóknak!
Sikeres meskázást és sok elégedett vásárlót kívánunk!
Sz.: Jónás Ágnes_Meskacsapat