Termékcím és termékleírás legfontosabb szempontjai
A jó termékcímmel és termékleírással jelentősen növelhetjük az értékesítés hatékonyságát, ezért nagyon fontos, hogy megfelelő legyen. Összefoglaltuk röviden, hogy milyen a jó cím és leírás, majd jó és rossz példákkal is szemléltetjük. Az alábbi cikk szerzője Kiss Mónika, a Meska SEO szakértője.
Termék elnevezése
- Termékek elnevezésénél a legfontosabb tényező, hogy a terméknév legyen egyértelműen definiált, leíró, amely pontosan megmondja mit árulunk
- Termék neve tartalmazza a legfontosabb kulcsszót, amire az emberek általában a termékkel kapcsolatban keresnek, amikor az adott termék iránt érdeklődnek. Például ha fülbevalót árulunk, akkor a fülbevaló szó legyen a terméknévben is
- Figyeljünk a szóközökre! Ez példa egy nagyon rossz termékcímre: „Sneaky(Jáspis-Turmalin-Bronz”
- Kerüljük a spam hatású kulcsszó felsorolást és kulcsszóhalmozást. A különböző változatok felsorolása a termék megnevezésben kerülendők, szintén egy rossz példa az alábbi termékcím: „Róka Erdei esküvői Meghívó, Rókapár Esküvői Meghívó, erdei meghívó, rókás esküvő, erdei esküvői meghívó”
- A termék elnevezése maximum 50 karakter lehet, mert a termék címe megjelenik a Google keresőben is, a címhossza Google által korlátozott. A rendelkezésre álló 50 karaktert igyekezzünk minél hatékonyabban kihasználni. Jó praktika: képzeljük el, mit írnánk be a Google keresőbe ha pont az adott terméket keresnénk – ez legyen a címben is. Jó példa a terméknévre: „Babakék virágos esküvői meghívó”
Jó és rossz példák terméknév adáskor:
Jó példa: informatív, rövid, legfontosabb kulcsszó szerepel benne, helyesen írt, egyértelmű, átlátható:
Rossz példa: ha fülbevalót árulunk, akkor a fülbevaló szó legyen a terméknévben is, így nem fognak rátalálni a termékünkre:
Rossz példa: az eladó nem figyelt a szóközökre, így értelmetlen szónak minősül: „Sneaky(Jáspis-Turmalin-Bronz”
Rossz példa: kulcsszóhalmozás, felsorolásszintű megnevezés, ami a vevőnek is zavaros, nehezen értelmezhető és a Google is háttérbe szorítja a találati listáiban
Jó példa: cím informatív, tömör, rövid, így szép a megjelenítés, jól olvasható, azonnal átjön a vevőnek a lényeg és a Google is értékeli, fotóval jeleníti meg a találatot
Rossz példa: túl hosszú cím, zavaros, nehezen értelmezhető a szóismétlések miatt, Google háttérbe szorítja, nem jelenít meg képet sem a szöveg mellé
Könnyen lemarad a címből a lényeg, ha túl hosszú a termékcím. A róka erdei esküvői meghívó egy rossz példa, a Babakék virágos esküvői meghívó jó példa a cím megadására.
Termék leírása
- Az egyedi és jól megírt termékleírások létfontosságúak keresőoptimalizálási és konverzió optimalizálási szempontból is. Tehát minden termékünknek különböző, valóban az adott termékre jellemző egyedi leírást kell írni.
- A leírásokban meggyőző szavak használata ajánlott, amelyek segítenek abban, hogy a böngésző látogatóból vásárló ügyfél legyen. Néhány példa ilyen szavakra: figyelemre méltó, most, elképesztő, szenzációs, könnyű, csodálatos, varázslatos, gyorsan, különleges
- A termékleírások legyenek őszinték, könnyen olvashatók és átláthatók.
- A leírásban kerüljük a spam hatású kulcsszó felsorolást és kulcsszóhalmozást.
- Összpontosítsunk a termék előnyeire és motiváljuk a látogatót vásárlásra
- A termékleírás mindig az adott termékről szóljon, legyen egyedi minden egyes termékhez. Néhány esetben alkalmazhatunk kiegészítő ismétlődő szövegeket is a termékeknél (pl. gyártóra vonatkozó információ, speciális ajánlat, stb), de ezek az ismétlődő leírások mindig csak kiegészítő információk legyenek az egyedi leírások után.
Szerző: Kiss Mónika, SEO szakértő