MESKA Blog

Egy jó fotó eladja a terméket

Hasznos tippek termékfotózáshoz

2022. 04. 13.

Tudtad, hogy csupán 4 másodperc áll rendelkezésedre ahhoz, hogy termékeddel, illetve annak fotójával megragadd a vásárlók figyelmét, és megértesd velük, hogy a Te portékád az, amelyre szükségük van? Lehetetlen feladatnak tűnik, de hidd el, nem az! Ha hajlandó vagy némi időt szánni arra, hogy készíts néhány igazán jó minőségű fotót a Meska boltodba szánt termékeidről, megnő az esélyed arra, hogy a hozzád betérők több időt töltsenek nálad és vásároljanak is tőled.

Modern világunkban a fotózás, a vizuális kommunikáció fontosabb az üzleti tevékenység népszerűsítésében, mint valaha, hiszen hatással van az értékesítésre, ezáltal a vállalkozásod sikerére. A kép hat a vásárló tudatalattijára, befolyásolja viselkedését, vásárlásra késztetheti, épp ezért nem túlzás azt állítani, hogy egy átgondolt koncepcióval készített szép termékfotó legalább olyan jelentőséggel bír – ha nem nagyobbal –, mint maga a portéka, vagy az ahhoz kapcsolt termékleírás. Ha Meska boltod elindításakor nincs lehetőséged profi fotóst felkérni, ne ess kétségbe! Ha megfogadod az alábbi tanácsokat, házilag is tudsz majd olyan képeket készíteni, amelyek megkönnyítik az online értékesítést.

Amikre a termékfotózáshoz szükséged lesz

  • A terme(i)d
  • Fényképezőgép vagy okostelefon
  • Állvány
  • Nagy fehér papírlap a háttérhez
  • Asztal
  • Nagy ablakkal vagy ajtóval rendelkező helyiség
  • Képszerkesztő program

Egy kép nem elég!

Egy adott termékről legalább 3-4 fotót érdemes készítened. Hogy miért? Mert egy boltban – akárcsak a hozzád betérő potenciális vásárló – te sem csak elölről nézel meg egy táskát, egy ruhát, egy bútort, vagy egy ékszert, hanem megtekinted minden oldalát, körbejárod, belenézel, mert szeretnéd tudni, megfelel-e az elvárásaidnak. Fontos tehát, hogy egyszerre gondolkodj vásárlói és eladói aggyal: gondold át, hogy Te mit szeretnél közelebbről, részletesebben látni, ha meg akarnád venni a saját termékedet!

Fotózáskor tehát mutasd meg több oldalát az adott terméknek, és fotózz különféle szögekből!

Mutasd be a terméked használat közben is! Kérd meg egy ismerősöd, hogy viselje az általad készített hátizsákot, ruhát, helyezze a dekorációt oda, ahova szeretné a lakásában. Ha például sálat, sapkát, kabátot, vagy ékszert forgalmazol, mutasd/láttasd a terméket egy modellen, és itt most hús vér modellre gondolj, ne pedig egy csúnya fekete próbababára!

Ha bútorokat készítesz, tegyél néhány könyvet az eladásra szánt szekrény polcaira!  Képeiddel egy életérzést próbálj ábrázolni, amit akkor élhet át a boltodba látogató, ha megveszi a képről megismert terméket!

Ha különböző variációkat választhatnak boltodban a vásárlók (pl. szín vagy méret szerint), érdemes minden lényeges különbséget külön fotóval bemutatni. Ez hitelesebbé és meggyőzőbbé teszi a webshopod.

A legjobb, ha a fókuszban a terméked áll és semmi más. (Egy zsúfolt környezetbe helyezve könnyen elterelődik a vásárló figyelme).

Mielőtt nekikezdenél a termékfotózásnak, győződj meg róla, hogy terméked elég tiszta-e. Ha poros, takarítsd le, ha ráncos a ruha, vasald ki, valamint, ha okostelefonnal dolgozol, tisztítsd meg kendővel annak kameráját! Hidd el, sok múlik ezeken az apróságokon!

Keresd a természetes fényt!

Amikor csak teheted, természetes fénynél fotózz! A legideálisabb kimenni a szabadba, ahol – például a délelőtti órákban – megfelelő a szórt fény. (Egy sötétebb termék esetén különösen fontos a jó megvilágítás, mivel a részletek csak így lesznek láthatóak)

Ha a lakásban maradnál: mindenképp egy nagy ablak előtt keress megfelelő helyet (nappali, konyha, erkély) lehetőleg úgy, hogy a napfényt megszűrje egy fehér függöny. Így lesznek természetes hatásúak a fotóid. (A hagyományos villanykörték meleg, sárgás fényt adnak, ami által a termékfotó minden lesz csak nem természetes).

Ne használj vakut! A telefonok beépített vakuja nem ideális jó minőségű fényképek készítéséhez. Ez lényegében egy kemény, erős fényforrás, az így készített fotók nem adják vissza a termék eredeti színeit. Ha nincs elég fény, akkor inkább hozz egy másik (hideg fényű) lámpát, menj közelebb az ablakhoz, vagyis tégy bármit, csak NE vakuzz!

A vaku okozta csillogás nem előnyös

Az egyszerű háttérrel nem tudsz mellélőni

Ha asztalon fotózol: az asztal ne legyen fényes felületű! (Csillogóvá változtatja a napfény)

A legjobb háttér, amivel nem lőhetsz mellé: fehér terítő, fehér papírtekercs, fehér PVC, fehér vagy fekete jól kifeszített vászon.

Ne legyenek elterelő minták! Elvonják a termékedről a figyelmet)

Ne legyen gyűrött a háttérnek használt textil, vagy a papír! A fent említett háttér opciók helyett direkt termékfotózási célra készült derítő boxot, vagy vázat is használhatsz.

Forrás: Expert Photography

Szilárd lábakon

Használj állványt, hogy elkerüld a bemozdulásokat, a kézremegést fotózás közben. Így legalább a kezeid is „szabadok” maradnak.

Ha nincs állványod: támaszd a beidőzített készüléket (fényképezőgép vagy okostelefon) egy szék karfájának, vagy bárminek, ami biztos támaszt nyújthat képkészítéskor.

Ne tartsd ferdén a fényképezőgépet/okostelefont! – a téma kismértékű dőlése roppant zavaró, habár szerencsére ezt a hibát utólagos vágással lehet korrigálni.

Tarts távolságot!

Találd meg a megfelelő távolságot a kamera és a tárgy között. A túl közelről készített kép homályos lehet, a túl távolról készített fotóra pedig sok felesleges elem is belekerülhet. A helyes beállítás az, amikor csak a fő téma látszik és nincsenek zavaró elemek a képen, és főleg nincs felesleges árnyék.

Dekorációban és színekben a visszafogottság a nyerő!

A háttér soha ne legyen vonzóbb, mint maga a termék! A túlságosan mintás felület – mint említettük – nem a legjobb választás, mert csak elvonja a figyelmet a termékről. Ha szeretnél, használhatsz néhány dekorációs elemet, de ügyelj arra, hogy ne legyen a terméked közelében sok hasonló méretű elem, mert akkor egyik sem vonja magára a tekintetet és a kép érdektelen lesz.

Több terméked is megjelenhet egyazon fotón, de az ilyen típusú fotó legyen az utolsónak feltöltött képed a Meska boltodban (tehát a 3. vagy a 4.)! Ezen a fotón elrendezheted a tárgyakat valamilyen alakzatba is (pl. körbe rakod a bögréket, a sapkákat).

Forrás_freepik

Utómunkázni csak szolidan!

Az okostelefonod biztosan sok látványos szűrőt kínál, de a terméket úgy kell bemutatnod, ahogy a vásárlók kézhez kapják majd. Egy internetes ismerkedés után is kiábrándító olyan emberrel találkozni, aki nem a valóságnak megfelelő képeket mutatta neked magáról, ugye?

Tölts fel videót is a termékeidhez, hogy növeld az esélyeid!

Felmérések szerint a felhasználók az audiovizuális tartalmakra kattintanak a legnagyobb arányban az online felületeken!

A videókészítés jó lehetőség arra, hogy néhány másodpercre terméked kézbe fogd, megforgasd a kamera előtt, valamint, hogy megmutasd minden oldalát és a belsejét.

Hasznos tippek a videófeltöltéshez

Logó /vízjel elhelyezése a fotón

A vízjel – esetünkben a MESKA logó – olyan, mint egy bélyegző, ami megvéd a képeiddel való visszaéléstől. A Meska logó a képfeltöltést követően fixen a bal alsó sarokba kerül, az akciós százalékok (ha akció van nálunk), pedig a bal felső sarokba, ezért ha esetleg saját vízjelet/logót is tennél a képre akkor arra a jobb felső, vagy jobb alsó sarkot javasoljuk. Fontos, hogy a logó semmiképp se takarja ki a képet, és ne legyen túl domináns!

Sikeres meskázást és sok elégedett vásárlót kívánunk!