MESKA Blog

Szerethető, egyedi és profitábilis – Kézműves alkotásokkal milliókat csinálni?

A Meska Magyarország legnagyobb online kézműves design piactere, ahol hazai alkotók egyedi, kézműves, vintage és különleges termékeiket értékesíthetik. A Meska célkitűzése a magyar kézművesség népszerűvé tétele és egy támogató közösség létrehozása. Az oldal indulása óta közel 5300 hazai alkotó csatlakozott a platformhoz és jelenleg több, mint 260 ezer egyedi termék érhető el. A Meska mára az ország egyik leglátogatottabb kézműves, vintage és design online piacterévé nőtte ki magát.

Miért van szükség a Meska-ra?

A magyar kézművesség a magyar hagyományokhoz és kultúrához nagyon szorosan kötődik, ráadásul az olyan hungarikumok, mint a matyó hímzés, a kalocsai motívumok világszerte ismertek. Emellett pedig az oldalon szintén megtalálhatóak a modern kézműves és az úgynevezett DIY termékek, melyek iránt jelentősen megnőtt a kereslet az elmúlt évtizedekben. Világszinten a kézműves piacot 50 billió dollárra1, ami a magyarországi GDP közel 26%-ának felel meg, míg a DIY piacot 2025-re több, mint 1 trillió dollárra becsülik2 és mindkét piactól jelentős növekedést várnak a közeljövőben. Ez nagyban köszönhető az Y generációnak3, akik a személyességet és az egyedi termékeket részesítik előnyben.

Ugyanakkor ilyen típusú kézműves és DIY termékeket legtöbbször csak az erre kijelölt kézműves piacokon találunk, melyek időszakhoz és helyhez kötöttek. Ráadásul az egyedi igények kiszolgálása is csak nagyon kevés esetben kivitelezhető ezeken a piacokon. Ezt a kihívást oldja meg a Meska, hiszen egy olyan online gyorsan és könnyen kezelhető platformot nyújt, ahol a kézműves alkotók helytől és időtől függetlenül tudják értékesíteni a termékeiket és olyan célcsoportokat is el tudnak érni, akiket a hagyományos úton nem tudnának.

Hogyan működik a Meska?

A Meska célja a magyar kézműves alkotók és közösség támogatása, a kézműves termékek és az előállításukhoz szükséges alapanyagok, illetve a vintage termékek értékesítése, olyan módon, hogy ebből az eladó a lehető legjobb módon profitáljon pénzügyileg és szellemileg. Éppen ezért a Meska használata minimális költséggel jár. A sikeres használatához csupán három dolgot kell megcsinálni:
  1. Ingyenesen regisztrálni, azaz boltot nyitni az oldalon
  2. Feltölteni legalább három terméket
  3. Értékesíteni a termékeket
A Meska mára mára az ország egyik leglátogatottabb kézműves, régiség és design online piacterévé fejlődött, amit az is jól mutat, hogy számos alkotó havi több milliós bevételt tud generálni az oldal segítségével és 2024-ben több, mint félmillió kézműves csoda született meg és talált gazdára a Meska-n keresztül. A Meska aktív támogatásának köszönhetően az alkotóknak nem kell a marketingre és a kommunikációra fókuszálniuk – nekik megmarad a munka kreatív része és a közösségben való aktív részvétel.

A kézműves közösségépítés

A Meska missziójában a kézműves közösség építésének is jelentős része van, melyet találkozókkal, online támogatással és a folyamatos visszajelzésekkel próbálnak erősíteni. A Meska által létrehozott közösség egyik legismertebb példája Móró Barbara és Hídvégi Borbála együttműködése, amiből a Lámpaláz nevű könyv is született, mely az ország első kifejezetten üvegművészetről készült átfogó kiadványa. Az ambíciók pedig nemcsak az országhatárig nyúlnak, hanem azontúl is, olyannyira, hogy a Meska 2023 óta már Romániában is üzemel Artynos néven. A cél pedig egy, nagy nemzetközi kézműves közösség létrehozása.

Sajtókapcsolat

Név: Belayane Najoua

E-mail cím: najouaprofessional@gmail.com

A Meska története

A Meska ötlete 2008-ban született meg Hídvégi Bori és Porst Réka között, akik iskolástársak voltak korábban. Bori a kézművességet és a kreatív vonalat képviselte, míg Réka a menedzsment és a vállalkozói területen mozgott otthonosabban. A Meska missziója, hogy a kézműves szektorban az eladók és a vevők egymásra találását segítse oly módon, hogy kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra valamint a környezeti értékekre. Az oldal első prototípusa 2008 július 18-án indult el és augusztus végére már 500 termék és 40 eladó volt az oldalon. Azóta az ország egyik leglátogatottabb kézműves, régiség és design weboldalává fejlődött.

A csapathoz 2011-ben csatlakozott Gerő Viktor a Vatera korábbi ügyvezető igazgatója, aki jelenleg társtulajdonosként és stratégiai vezetőként vesz részt a cég életében. A Meska sok újításon esett át az elmúlt években, ami új szegmensek és piacok bevonását is jelentette – 2021 óta már vintage terméket is lehet árusítani az oldalon, illetve egy évvel ezelőtt 2023-ban a vállalkozás Romániában is elindult Artynos néven. Jelenleg az oldalon több mint 5600 kézműves alkotó van jelen több, mint 250 000 egyedi minőségi termékkel. A márka 2022-ben és 2023-ban is innovatív Magyar brand díjazásban részesült.
Források:
1 https://www.businessresearchinsights.com/market-reports/arts-and-crafts-market-100197
1 https://dataintelo.com/report/arts-and-crafts-market
2 https://sensibledigs.com/diy-statistics-facts-and-trends/
3 https://sensibledigs.com/diy-statistics-facts-and-trends/